علائم و نماد چیست؟ بهترین نوع آن کدام است؟

jasina , تعمیر ماکروفر در محل , تعمیر ماکروفر در کرج , تعمیر ماکروفر در سه سوت تعمیر , سه سوت تعمیر , تعمیرات آبگرمکن , ir , حفاظ شاخ گوزنی , شاخ گوزنی , حفاظ , طراحی رزومه حرفه ای , ساخت رزومه , طراحی رزومه , رزومه , طرح رزومه ,


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

دو سوت تعمیر
دو سوت تعمیر

جمعه 14 آبان 1400

علائم و نماد چیست؟ بهترین نوع آن کدام است؟

نشانه در تیم ریوال آنلاین عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری لوگویی به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و ... باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد.

اشکال

همانگونه که می دانید هر شرکت، اداره، سازمان و یا نهاد خصوصی و دولتی با یک “نماد” یا “نشانه” شناخته می شود. به عنوان مثال شرکت ایران خودرو با علامت “اسب” (سمند) شناخته شده است. این امر به نحوی “برندیگ” و برند سازی برای آن شرکت است.

در آرمها برندیگ و هویت بصری شاخه ای از حوزه تبلیغات و بازاریابی است که با زیبایی شناسی بصری در حوزه گرافیک و ایده عجین شده است. نماد یک شرکت خوب،  می بایست دارای خصوصیاتی ارزشی اقتصادی و هنری والایی باشد تا بتواند به صورت اجمالی معرف آن شرکت یا ارگان در کوتاه ترین زمان ممکن باشد. شرکت های زیادی در دنیا امروزه از امر برندیگ برای مطرح شدن و رقابت استفاده می کنند.

به صورت کوتاه  اگر شما یک شرکت داشته باشید و یک نماد را برای شرکتتان معرفی کنید و سالیان متمادی با همان نماد کار کنید. مردم شما را با آن طراحی های لوگو می شناسند. و حتی اگر تعداد شعبه های متعددی در شهر و کشور داشته باشید، مردم صرفا جهت مراجعه به این شعب در شهر به دنبال شکل شرکت شما خواهند گشت.

همچنین در تفاوت نوشته با تایپ در این است که صرفا شما را متمایز می کند و این امر بسیار مهم خواهد بود، نماد بانک ملت را در نظر بگیرید شما اگر در خیابانی نا آشنا به دنبال این بانک بگردید صرفا چشم و ذهن شما به دنبال علامت این بانک خواهد گشت، حال اگر در یک خیابان به دنبال یه بانک با نوشته معمولی بودید چقدر سخت تر بود. این تنها بخش کوچکی از برند سازی  در تبلیغات است. از آنجایی که در این بخش قصد بر توضیح “ لوگو  ” در مدیوم رسانه ای داریم این مبحث را در اینجا خاتمه داده و به “ ساخت آرم ها ” و یا “ logo ” خواهیم پرداخت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: گرافیک، ،



نوشته شده توسط ولی غلامی در ساعت

به وب سایت من خوش امدید
ایمیل مدیر :


mahri.ir
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::